Propositioner for Rideklubben Strøgården
udv. klubstævne i dressur og spring for Pony og Hest
den 30. juni og 1. juli 2012,
med 2 afd. af klubmesterskab for privatryttere om lørdagen.
Lørdag d. 30/6 - 2012
Dressur Hest
Klasse 01 Fri LD, (oplæser tilladt) Se bestemmelser pkt. 7
Klasse 02 Fri LC, Se bestemmelser pkt. 7
Klasse 03 Fri LB, Se bestemmelser pkt. 7
Klasse 04 Fri LA, Se bestemmelser pkt. 7
Klasse 05 Klubmesterskab min. LC1 for privatryttere se pkt. 11
Dressur Pony
Klasse 05 Klubmesterskab min. LC1 for privatryttere se pkt. 11
Klasse 06 Fri LD, (oplæser tilladt) Se bestemmelser pkt. 7
Klasse 07 Fri LC, Se bestemmelser pkt. 7
Klasse 08 Fri LB, Se bestemmelser pkt. 7
Klasse 09 Fri LA Se bestemmelser pkt. 7
Søndag d. 1/7 - 2012
Spring pony og hest
Klasse 15 Kyllingeklasse metode B0
Vælg mellem bom, 30 eller 40 cm
(hest og pony, trækker tilladt)
Spring pony
Klasse 16 LE Pony (40,50,60 cm) metode B3
Klasse 17 LD Pony (50,60,70 cm) metode B3
Klasse 18 LC Pony (60,70,80 cm) metode B3
Klasse 19 LB Pony (70,80,90 cm) metode B3
Spring hest
Klasse 20 Micro (60 cm) metode B3 (hest)
Klasse 21 Mini (70 cm) metode B3 (hest)
Klasse 22 LE (80 cm) metode B3 (hest)
Klasse 23 LD (90 cm) metode B3 (hest)
Klasse 24 LC (100 cm) metode B3 (hest)
B0 metode betyder at rider man en fejlfri runde får man en sløjfe.
B3 metode betyder at man rider en hovedrunde + en omspringning og at der herefter gives rosetter efter alm. doteringsregler.
Almindelige bestemmelser
Distrikt 3´s almindelige bestemmelser samt DRF reglement.
PKT. 1 Rideklubben Strøgården
Strøhusvej 20
2670 Greve
Opvarmning udendørs. Program rides i 20x60 ridehus.
Pony rides på 20x40 bane.
PKT. 2 Åben for følgende distrikt 1-2-3-4-5 og rideskole.
PKT. 3 Indskud pr. pony/hest pr. klasse er 75 kr. indskuddet
indbetales på
klubbens konto
REG NR 2343 KONTO 6274 297 717
med tydeligt navn på rytter. Leje af rideskolehest 30 kr. pr. klasse.
PKT. 4 Efteranmeldelse 150 kr. og kun i det omfang
tidsplanen tillader det.
PKT. 5 Anmeldelser sendes til mail: neiepedersen@mail.dk
PKT. 6 Anmeldelsesfrist senest fredag den 15/6 2012. Såfremt indskuddet ikke er registreret, vil anmeldelsen ikke blive betragtet som gyldig.
PKT. 7 OUT-regler iflg. Dansk Ride Forbund.
PKT. 8 Ærespræmier eller gavekort til de placerede ryttere.
PKT. 9 Henvendelse før stævnet til:
Betina 21283884 eller Maria på 26799093
PKT. 10 Program og starttider kan ses på
www.rideklubbenstroegaarden.dk
ca. en uge før stævnets afholdelse.
Det endelige program med starttider kan ses fredag den 29. juni efter kl 18.00.
PKT. 11 2. afd. af klubmesterskabet for privatryttere vil foregå således, at ekvipagen som minimum vælger det højeste program, de før har startet til et stævne og opnået mindst 60%. Denne % vil blive lagt sammen med % fra 1.afd. af klubmesterskabe. Ekvipagen med den samlede højeste procent har vundet klubmesterskabet. Hvis der er mindre end 3 startere for pony eller hest, konkurrere pony og hest mod hinanden.
PKT. 12 Klubben hæfter ikke for tyveri, skader, ulykker el. lign på ryttere, heste, tilskuere og materiel såvel under stævne som under ud og hjem transport.
Der kan ikke tilbydes opstaldning.
Vi forbeholder os ret til at aflyse, hvis der er for få tilmeldte.
Vaccinationskort og klubmedlemskab skal vises på forlangende.
PKT. 13 Det er tilladt at ride pony efter det 16 år, så længe ekvipagen ser harmonisk ud.
Alle rytter under 18 år, skal bære godkendt sikkerhedsvest i springklasserne.
PKT. 14
Alle startende medlemmer af rks skal tilbyde deres hjælp i 2 timer. Skriv gerne på anmeldelsen hvornår du kan hjælpe.
Der er brug for hjælp både før under og efter stævnet.
PKT. 15 Vigtigt!
Parkering foregår langs vejen i højre side (den side gården ligger på). Af- og pålæsning skal forgår inde i gården ved hovedindgangen, der vil stå en p-vagt til at hjælpe.
Hvis vejret er godt åbnes vores jordfold (noget bulet/ujævn jord) til parkering. Skilte vil være stillet op med dette.